Villkor

Frakt-, Köp- Och Leveransvillkor

 

Minimiorder

Ingen order är för liten. Alla som fyllt 18 år är välkomna att beställa.

 

Priser

Alla varor i vårt sortiment är angivna i SEK inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten till prisförändringar, och reserverar oss för eventuella tryckfel och/eller slutförsäljning. Kampanjer och rabatterade priser gäller så långt lagret räcker, alternativt till kampanjens slutdatum. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera priser kontinuerligt beroende på lagerstatus under kampanjperioder.

 

Leveranstid

Normalt skickas varorna inom 7-14 dagar beroende på typ av vara och leverantör. Möbler som ej finns i lager kan ha längre leveranstider. Kontakta gärna oss betr. beställningsvaror, så tar vi reda på leveranstiden innan ni beställer. dock med reservation för slutförsäljning eller eventuella leveransförseningar.

Beställningar lagda på helger skickar tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@hamptonshome.se.

Under högsäsong kan leveranstiden öka.

 

Frakt Samt Leveranssätt

Fraktkostnaden för en beställning är 99:- detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vissa varor är fraktfria om man endast beställer dem, det står i så fall i texten under varan i webbshoppen. Det blir däremot inte fraktfritt om man lägger till varor med frakt på i samma order eller om man lägger till ytterligare fraktfria varor så totalvikten överstiger fraktfri gräns. För skrymmande och extra tunga varor tas en extra avgift ut, fn 89:-

HANDLAR MAN ÖVER 999;- ÄR DET FRAKTFRITT

Varorna skickas med DHL som brev eller som paket till närmaste ombud. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till DHL-kontoret eller transportör som utfört leveransen och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

För snabbare och smidigare leveranser uppge ditt mobilnummer i beställningen för sms avisering. Vi tar inget ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktbolaget. För ej utlösta försändelser förbehåller vi oss rätten att fakturera en avgift på 395 kr. Outlösta försändelser omfattas inte av ångerrätten.

 

Mottagande av Order

Vid mottagande av en vara så är det viktigt att kontrollera så att emballaget är intakt och att antalet kollin stämmer överens med fraktdokumenten. Syna av emballaget tillsammans med postombudet/speditör och notera eventuella skador. Om en vara skulle visa sig skadad i efterhand, så underlättar en notering reklamationshanteringen. Observera att du även kan riskera att bli utan ersättning om ingen notering har gjorts. Fraktskador skall anmälas till oss omgående för vidare dialog med speditör. Om din order inkluderar hemleverans till dörr, så är det viktigt att du är hemma vid mottagandet för att kunna utföra inspektionen ovan. Egna överenskommelser med speditör (exempelvis att lämna varan utan inspektion/signering), görs på egen risk.

 

Så Fungerar Leveransen

Poståkeri:
Används vid leverans av större och tyngre gods. Leverans sker till portdörr om du bor i lägenhet och till tomtgräns om du bor i villa (vid normal framkomlighet). Leverans sker helgfri vardag mellan kl 8-17, där lokala avvikelser kan förekomma. Inbärning ingår ej. Posten kontaktar alltid dig för att boka in en tid för utkörning. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall, då det styrs av Postnords fasta rutter på din specifika ort.

Postombud:
Paket som understiger 20 kg levereras till närmsta utlämningsställe som standard. För att underlätta aviseringen, ber vi dig vänligen att ange ditt mobilnummer för SMS-avisering. Observera att du måste hämta ditt paket inom 14 dagar från det att det anlänt. Hämtas inte paketet ut inom tidsspannet går leveransen i retur till oss, vilket innebär en avgift om 300 kr.

Paket som understiger 20 kg levereras till närmsta utlämningsställe som standard. För att underlätta aviseringen, ber vi dig vänligen att ange ditt mobilnummer för SMS-avisering. Observera att du måste hämta ditt paket inom 14 dagar från det att det anlänt. Hämtas inte paketet ut inom tidsspannet går leveransen i retur till oss, vilket innebär en avgift om 300 kr.

 

Ej Uthämtad Order

I de fall ett brev, paket eller lastpall returneras till oss av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte löst ut paket från utlämningsställe; 2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering; 3) vägrat ta emot leveransen; eller 4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer vi att debitera beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till 300 kr inklusive moms och för lastpall/större paket uppgår avgiften till 750 kr inklusive moms. Avgiften tas ut för att täcka extrakostnader, såsom returfrakt och returadministration. Beloppet debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till vårt lager.

 

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

 

Betalningsalternativ

-Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengarna i förskott till vårt bankgiro nr 5552-9846 eller Swish 0761716387. Varorna skickas så fort betalningen syns på vårt konto. Om vi ej fått din betalning inom 4 dagar från beställningstillfället, annulleras ordern.

-Kortbetalning PAYPAL
Kostnad: 0 kr
Med PayPal betalar du säkert med konto- , betalkort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om PayPal finns på www.paypal.se

 

Reklamation

Skulle varan vara defekt eller skadad ber vi dig omgående kontakta oss via e-mail: info@hamptonshome.se så vi får informera hur returen ska gå till. För att kunna reklamera krävs ett kvitto/följesedel.

Vid tvister följer vi Reklamationsnämndens beslut.

SKICKA EJ TILLBAKA NÅGON REKLAMATION UTAN ATT FÖRST HA KONTAKTAT OSS! E-post: info@hamptonshome.se

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Meddela oss om detta snarast möjligt, dock senast 14 dagar från det att varan mottagits. Vi kräver att varan/varorna är oanvända, hela och returneras i originalförpackning. Efter att vi mottagit varan och kontrollerat den återbetalar vi varans värde. Vi kräver kvitto/följesedel vid öppetköp. Varor som returneras mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

 

Ångerrätten gäller när:

  • Varan är oanvänd och felfri
  • Faktura/kvitto finns och kan uppvisas
  • Originalförpackning eller motsvarande är fullgott emballage

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ågerrätt
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmede

 

Nyhetsbrev

Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder för utskick av nyhetsbrev.

 

Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan öven komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, Postnord.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen. Hamptons Home är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Ändringar av Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

X